Logo Deutsches Museum Nordschleswig

AKTUELT

100 historier fra Deutsches Museum Nordschleswig

Om bogen

Siden 1986 er genstande, der vedrører det tyske mindretals og grænseregionens historie, blevet samlet til en museumsudstilling. Med de nuværende 100 historier, som hver især refererer til de indsamlede genstande, er der nu for første gang en slags museumskatalog over denne samling tilgængelig. De selvstændige historier gør det muligt at engagere sig i det tyske mindretals og grænseregionens historie på en underholdende måde. Dette uden at skulle kende alle detaljerne i historien.

Bogen fås kun på tysk, men vi arbejder på en dansk udgave, som kommer på gaden i forår 2024.

Indbundet, 228 sider, skrevet af Hauke ​​​​Grella

Her kan du købe bogen

Bogen fås i Haus Nordschleswig, på de tyske biblioteker i Nordslesvig eller direkte hos os i museet.

Pris

Medlemmer af BDN eller vores støtteforening kan købe det for 150 DKK / 20 €, ellers koster det 200 DKK / 27 €.

Forlænget t.o.m. august 2024!

Særudstilling om den 9. april 1940 og spørgsmålet om grænsen

Udstillet er hidtil usete fotografier og minder fra Nordslesvig den dag, Danmark blev besat af den tyske Wehrmacht.

"Tønder så ud, som den altid plejer en tidlig aprilmorgen
– og alligevel var alting anderledes."

Find os på Facebook og Instagram!

Telefonzeit: 10:00–15:45 während der Öffnungszeiten
Telefontid: 10:00–15:45 i åbningstiden